< بایگانی خرداد ۱۳۹۶ :: منتظران صبح امید اصفهان

منتظران صبح امید اصفهان

تنها گزینه / برای شیعه / دعا برا فرجه -------

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

بایگانی خرداد ۱۳۹۶ :: منتظران صبح امید اصفهان .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

منتظران صبح امید اصفهان

تنها گزینه / برای شیعه / دعا برا فرجه -------

آدرس هیات: اصفهان - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - امام زاده درب امام

منتظران صبح امید اصفهان

تنها گزینه / برای شیعه / دعا برا فرجه -------

آدرس :www.sobhomid1@chmai.ir/ کانال ایتا: @sobhomid2/ کانال سروش: sobhomid

منتظران صبح امید اصفهان

راه ارتباطی:
09138109484
کانال تلگرام : sobhomid1 @
کانال سروش: @sobhomid
کانال ایتا: sobhomid2
ایمیل: sobhomid1 @chmil.ir

آهنگ
آهنگ اول:
.
آهنگ دوم:
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

آدرس دبر خانه همایش معلم جاوید
اصفهان - میدان قدس- خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین- آستان مقدس درب امام
هر پنج شنبه بعد از نماز عشا
سیر کتب همایش معلم جاوید
آزادی معنوی- خاتمیت - سیری در سیره نبوی- سیری در ائمه اطهار- جاذبه و دافعه - ده گفتار - 15 گفتار - 20 گفتار- حماسه حسینی - مسئله حجاب-

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

علی(ع)؛ نامی آشنا برای تاریخ بشریت

منتظران صبح امید | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۸ ق.ظ


علی علیه السلام: همانا پذیرش ولایت و امامت من بر ساکنان آسمانها همان گونه لازم گشته که بر اهل زمین واجب شده است و تسبیح ملائکه ذکر مناقب من است.pic-10844-1439885375

 

به گزارش صاحب نیوز؛ تعریف امامت دو کلمه است کسی که با امر هدایت می کند و خروجی آن ایصال الی المطلوب است. ایصال الی المطلوب یعنی چه؟

ایصال الی المطلوب ؛ یعنی امام است که تو را به مطلوبت می رساند؛ مثلا اگر شما مسلمانی مطلوب شما این است که به مقام ایمان برسی و اگر مومنی مطلوب شما این است که به مقام بالاتر یعنی متقین برسی و هکذا. حالا سوال این است که آیا عمل خوب شما می تواند شما را به مطلوبتان برساند؟ خیر!؛ زیرا عمل شما معلول و نازله وجود شماست و معلول و نازله ی چیزی، نمی تواند علت خود را بالا ببرد؛ کما این که یک کارمند نمی تواند مدیر خود را به مقام بالاتری برساند اما مقام بالاتر، که کار به دست اوست می تواند آن مدیر را به مقام بالاتر برساند.

امام همان مقام افضل و بالاتر است لذا می تواند شما  را به مطلوبتان  برساند؛ یعنی شما را به مقام بالاتر ارتقاء می دهد که به این ایصال به مطلوب می گویند.

لذا گاهی در خودت احساس شوق و انگیزه زیادی برای انجام عمل صالح مثل نماز شب و … می کنی این توفیق از هدایت های تکوینی امام عصر عج است که با امر تحقق یافته است و جعلنا منهم ائمه یهدون بامرنا.

البته در این میان نقش عمل صالح ،نقش علت معدّ است ؛ یعنی زمینه را برای التفات امام و ایصال به مطلوب فراهم می کند. اما ایصال بوسیله امام صورت می گیرد و تا امام امضاء نکند ایصال صورت نمی پذیرد (و بیده ملکوت کل شیء) و البته این قصه در قسمت سقوط و ایصال به غیر مطلوب(و البته از نظر گنهکاران مطلوب) نیز صادق است.

آری! مقام امامت یک همچون مقامی است؛ وَجَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا و امام این هدایت تکوینی و ایصال را با قدرت تکوینی امر الهی انجام می دهد(انّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ فَسُبْحانَ الَّذی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‌ءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ). خلاصه باذن الله، ملکوت و حقیقت و خمیره هر شیئی در کف با کفایت امام است و توسل به او و جلب نظر و رحمتش با اشک و التماس و حسنات ایصال به مطلوب را برایتان به ارمغان می آورد. ان شاءالله.

امام معصوم است

وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَیْنا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْراتِ(کریمه انبیاء/ شریفه 73) ؛ دقت شود که خداوند “فعل الخیرات “را به ائمه علیهم السلام وحی می کند نه امر به خیرات را؛ امر به خیرات اگر بشود(که برای همه هم شده است)، ممکن است این امر مطاع واقع بشود یا نشود اما وقتی می فرماید فعل الخیرات وحی شده است؛ یعنی تحقق و انجام آن فعل قطعی و حتمی است که دال بر عصمت امام نیز خواهد بود.

خداوند انگیزه و علاقه صد در صدی نسبت به امام می دهد و امام با انگیزه و شوق کامل عمل خیر را انجام می دهد لذا در ادامه آیه می فرماید: وَ إِقامَ الصَّلاهِ وَ إیتاءَ الزَّکاهِ وَ کانُوا لَنا عابِدینَ و باز دقت شود که فرموده کانوا یعنی از اولش هم عابد بودند و اینها همه به خاطر فنای اراده امام در اراده خداوند است به گونه ای که امام اراده ای جز آنچه خدا اراده می کند نمی کند. لذا اراده خداوند از طریق آنها اراده می شود؛ إِرَادَهُ الرَّبِّ فِی مَقَادِیرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَیْکُمْ وَ تَصْدُرُ مِنْ بُیُوتِکُمْ (فرازی از زیارت نامه اباعبدالله علیه السلام)

امام؛ متصل معتدل

امام، امام است؛ چون متصلِ معتدل است. پس ای اهل دل! در طلب آن گوهر وجود و بود بودها و شاه بیت مقصود وجام جمع دو گیتی، آن سلطان بی بدیل بدیع قصد جفا وا نکنید و بی خود و مجنون، واله و شیدا، خواجه و بنده، مرده و زنده، گریه و خنده، ساکن و گردون، سوخته و لاغر، بی سر و بی پا، …ولو به خانه پر خون دل، پیش کشیدش و بر ساحل دریایش خیمه زنید؛ که آب روان است او، سرخی سیب و لطف بهار است او، چرخنده دود و تریاق اعظم است او، شمع دل و دل و دلبر است او، سرو و ماه و یاقوت و مرجان است او، شِکر سپید و رونق حیات است او، حلوای قند و ماه بلند و میر شکار است او، سور و معلی و کامل و خالص است او، جسم و عقل و عشق و جان است او… مروّح ارواح و یادگار روضه رضوان گرچه شیر لگد خورده است اما امیر بی گزند است او، او؛ اوست، او.

لیله القدر امام علیه السلام است

لیله القدر نیز مثل همه امور دیگر چند لایه است. ظاهری دارد و باطن هایی؛ لیله القدر زمانی و دنیوی داریم و لیله القدر مثالی و لیله القدر عقلی و لیله القدر الهی. لیله القدر الهی و اُسّ و اساس لیله القدر جان مبارک امام است. مثل علم که صورت دنیوی و مادی آن آب است اما حقیقت عقلی آن علم است و حقیقت الهی آن معدن العلم یعنی قلب امام است. امام حقیقت الحقایق هر چیزی است؛ چه این که”و کل شی احصیناه فی امام مبین”.(کریمه یس/ شریفه 12).

لذا تمام مباحث مثل لیله القدر مثل کی اتفاق افتاد؟ قبل بعثت بود با بعد بعثت؟ و … مربوط به لیله القدر زمانی است و الا لیله القدر خود پیامبر است و در افق اعلی این طور میاحث معنا ندارد. و از همین روست که در روایت آمده فمن عرف فاطمه حق معرفت ها فقد ادرک لیله القدر؛ هر کس فاطمه سلام الله علیها را آن طور که سزاوار شناخت اوست را درک کند لیله القدر را درک کرده( کوفی، فرات بن ابراهیم بن فرات، تفسیر فرات کوفی، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، (1416 ـ 1374)، چاپ دوم، ص 581)

فراگیری ولایت حضرت امیر علیه افضل صلوات المصلین

علی علیه السلام: همانا پذیرش ولایت و امامت من بر ساکنان آسمانها همان گونه لازم گشته که بر اهل زمین واجب شده است و تسبیح ملائکه ذکر مناقب من است.(غایه المرام، ص 184)

قبول ولایت تنها راه نجات است

قبول ولایت، تنها راه نجات است؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینى. و قبول و زیر پرچم ولایت رفتن راهی جز تواضع ندارد؛ وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاهِ وَ إِنَّها(بنا بر روایات الصلاه یعنی ولایت) لَکَبیرَهٌ إِلاَّ عَلَی الْخاشِعینَ. بنابراین دشمن ولایت و نجات، “تکبر” است. فلذا تمرین تواضع و مبارزه با کبر و غرور  باید در سر لیست تربیتی ما باشد. باید تواضع و خاکی بودن را تمرین کرد و از کبر و غرور ترسید

گاهی با یک مستخدم هم غذا شو، به کودکان سلام کن، گاهی اتاقت را خودت طی بکش، گاهی سبزی پاک کن و ظرف بشور و هر کار دیگری که کبر را ببرد که به قول حضرت امیر فرزند آدم را با تکبر چه کار؟!

ولایت علی علیه السلام؛ شرط برخورداری از حیات انسانی

ابو الربیع شامی گوید: از امام صادق درباره آیه 24 انفال پرسیدم؛یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْییکُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید هنگامی که خدا و پیغمبر شما را می خوانند اجابت کنید؛ زیرا شما را به چیزی که زندگیتان می دهد دعوت می کنند.

حضرت فرمودند : این آیه درباره ولایت علی علیه السلام نازل شده(روضه الکافی جلد 2 صفحه 59)

علی نامی آشنا برای همه تاریخ بشریت

نام من در انجیل به الیا و در تورات به بری و در زبور به اری آمده است… مادرم مرا حیدره (شیر) نامید و پدرم ظهیر نام نهاد و عرب به علی صدایم زد(بحار، ج 35، ص 46). ذالک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین. بنا بر روایات منظور از الکتاب، علی علیه السلام است و هیچ شک و ریبی در او نیست چون تمام پیامبران از او نزد اوصیاء و امم خود نام می بردند. و منظور از متقین شیعیان آن حضرتند(تفسیر البرهان ذیل آیه دوم کریمه بقره)

پاکی اصلاب و عظمت پدر علی ابن ابوطالب علیهما السلام:

به خدا سوگند، هرگز پدرانم در برابر بت به خاک نیفتادند (و دامن پاک خود را به زشتی شرک نیالودند)… آنان پیوسته بر کیش ابراهیم (علیه السلام) خدا را پرستش کردند(بحار،ج 15، ص 144). پدرم در عین فقر و ناداری، آقا بود. و تا آن روز شنیده نشد که فقیری بدان پایه از آقایی رسیده باشد(تاریخ یعقوبی، ج 1، ص 368).

نخستین بار که پدرم مرا در حال نماز همراه رسول خدا(ص) دید، گفت پسرم! از عموزاده خود جدا مشو؛ چه اینکه تو با پیوستن به او از انواع مهالک و سختیها در امان خواهی بود سپس گفت: راه مطمئن در همراهی محمد است(بحار، ج 35، ص 120). و در روز واپسین، حقیقت نور و روشنایی پدرم جز انوار طیبه محمد و آل محمد(صل الله علیه و آله) همه خلایق را تحت الشعاع قرار خواهد داد(بحار، ج 35، ص 69). لذا حضرت ذیل تمام امضاهای خود می نوشت علی ابن ابوطالب(به رفع اب و نه به جر اب تا تفخیم و احترام کرده باشد به نقل از آیت الله دکتر احمد عابدی)

کیفیت تولد تنها مولود کعبه

مریم مادر عیسی در بیت المقدس معتکف بود. وقتی که درد مخاض‏ و زایمان بر او عارض گشت به وی گفتند: بیرون شو! اینجا خانه عبادت است نه خانه ولادت. اما مادرم فاطمه بنت اسد، همین که خواست وضع حمل کند به کنار کعبه آمد و دیوار برایش شکافته شد و او را به درون خانه فرا خواندند.
مادرم به کعبه در آمد و مرا در میان خانه خدا بزاد. این افتخار و فضیلت ویژه‏ای است که نه پیش از من درباره کسی شنیده شده و نه پس از من برای کسی اتفاق خواهد افتاد(علی من المهد الیی اللحد، ص 320)

سیمای علی علیه السلام

مردی میان بالا، با چشمان درشت و سیاه، خوش سیما همچون ماه شب چهارده، گندمگون، میان بالا و محاسن و موی سرش سفید بود چاق، شانه های پهن، کف دستها خشن، بدن نرم، گردنش چون ظرف نقره فام، اصلع یعنی از دو طرف پیشانی مویش ریخته بود، محاسن پرپشت و انبوه، بر شانه اش استخوانی برآمده بود همچون استخوان برآمده شانه شیر،  بازوانش بسیار پیچیده و قوی بگونه ای که اگر دست مردی را می گرفت نفسش بالا نمی آمد، ساق دستش قوی، وقتی به میدان جنگ می رفت شتابان می رفت، با قلبی استوار، نیرومند و دلیر و با هر کس روبرو می شد پیروز بود(ترجمه محجه البیضاء ج 4 ص 244،245)

حالات عرفانی علی علیه السلام قبل از اعلان بعثت

هفت سال تمام، خدای را پرستش کردم پیش از آن که کسی از این امت به پرستش خدا پردازد. آواز فرشتگان را می‏شنیدم و روشنایی حضور آنان را می‏دیدم (و این در حالی بود که پیامبر خدا از دعوت علنی به اسلام خاموش بود).( بحار، ج 38، ص 255)

منم وصی پیامبر شما، و خلیفه و پیشوای مؤمنان… پیروانم را به بهشت رسانم و دشمنان را به دوزخ افکنم.
منم شمشیر قهر خدا که بر دشمنان خدا فرود آید و سایه لطف و رحمت الهی که بر دوستان خدا گسترده است.
من علی بن ابی طالب فرزند عبدالمطلب و برادر رسول خدا و شوی دخترش فاطمه و پدر حسن و حسین و جانشین او در تمام حالات هستم. و دارای همه مناقب و مکارم و رازدار پیغمبرم.( خصال، صص 721)

من پیوسته در پی او روان بودم چنان که بچه در پی مادر. در هر صبح و شام یک نشست خصوصی با او داشتم که در این نشست احدی جز من و او شرکت نمی‏ کرد. همه اصحاب آن حضرت این را می‏ دانستند که پیامبر خدا جز با من با هیچ کس دیگری چنین دیدارهایی نداشته است. پس از هر چه می‏خواستم می ‏پرسیدم و آن بزرگوار با کمال گشاده رویی پاسخ می‏داد و چون پرسشها پایان می‏گرفت و من خاموش می‏ماندم، خود سخن می‏گفت. رسول خدا دست بر سینه ام نهاد و از خدا خواست تا قلبم سرشار از فهم و دانش و حکمت و بینش گردد.
به برکت دعای آن حضرت، هرگز نشد آیه‏ای از قرآن را که فرا گرفته بودم و دانشی که آموخته بودم، فراموش کنم.( کافی، ج 1، ص 644)

عقل و نیرو و شجاعت علی علیه السلام:

خداوند در وجود من قوه عقل و درکی نهاده است که اگر آن را بر تمامی احمقان دنیا تقسیم کنند، همه آنان به عقل آیند و صاحبان اندیشه و خرد گردند.و چنان قدرتی به من عطا فرمود که اگر آن را بر همه ناتوانها تقسیم کنند، در اثر آن همه قوی و نیرومند گردند و از شجاعت، چندان زهره‏ای در وجودم نهاده است که اگر آن را بر همه ترسوهای عالم توزیع کنند به دلاورانی بی باک بدل گردند.( بحار الانوار، ج 35، ص 54)

دفاع جانانه از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله

در جنگ احد در گروهای پنجاه نفره به پیامبر حمله می کردند. شیر خدا می گوید: در آن حال به اطراف خود نگریستم و رسول خدا را ندیدم. در میان کشتگان نیز نگاه کردم، او را ندیدم. با خود گفتم: به خدا او کسی نیست که از جنگ فرار کند. درمیان کشتگان هم که نیست؛ پس ممکن است خدای متعال به خاطر رفتار ما او را به آسمان برده باشد. از این رو، من هم جنگ می کنم تا کشته شوم. روی همین تصمیم، غلاف شمشیرم را شکستم و شروع کردم به جنگیدن. دشمن که چنان دید جلوی مرا باز کرد.

ناگاه چشمم به رسول خدا افتاد که در جای خود روبه روی سپاه قریش ایستاده است” حضرت در این جنگ نود زخم برداشت ولی پیامبر را از دست مشرکان نجات داد(ابن هشام، السیره النبویه، بیروت، لبنان، داراحیاء التراث العربی، چاپ قدیم)

 

همراهان علی علیه السلام در نبردها

رسول خدا صل الله علیه و آله: به همانی که جانم در دست او است هرگز علی را به جبهه جنگی در حال رفتن ندیدم جز این که دیدم جبرئیل با هفتاد هزار فرشته در سمت راست، و دیدم میکائیل را با هفتاد هزار فرشته در سمت چپ اوست، و فرشته مرگ جلوی اوست، و ابری بر سرش سایه کند تا پیروزی رسد(خصال الصدوق جلد 1 صفحه 206)

چرا مردم ولایت ابی بکر را پذیرفتند اما ولایت علی عالی اعلی علیه السلام را نه؟

چون شمشیر حضرت امیر به خون قبیله آنان آغشته بود اما مردم حاکمیت ابابکر و عمر را پذیرفتند چون آنها هرگز خون کسی را نریخته بودند!. (به نقل از آیت الله دکتر احمد عابدی)

علی علیه السلام در کلام علی علیه السلام

اسلامی که خدا پسندیده منم، دروازه ایمان منم، من صاحب پیدایش آغازین و برانگیخته شدن واپسینم و حسابرسی روز جزا و تقسیم کننده بهشت و دوزخ منم، کسی جز احمد بر من تقدم ندارد تمام فرشتگان و رسولان و روح پشت سر ماست، در روز جزا من بر تمام گواهان گواهم، بوسیله من دین خدا کامل می شود… (ترجمه محجه البیضاء فیض کاشانی ج 4 ص 242)

علی علیه السلام در کلام رسول اکرم صل الله علیه و آله

پیامبر اکرم: یا علی! خاک پایت و قطرات وضویت شفاء دهنده هستند. شیعیان تو در قیامت همسایگان من در بهشتند. یا علی نهان و آشکار تو نهان و آشکار من است. هر کس دوستدار تو باشد از حوض کوثر دور نمی شود.(کفایت الطالب ص 135)

اگر درختان باغها قلم و اقیانوسها مرکب و جنیان حسابرس و آدمیان نویسنده باشند نمی توانند فضائل علی بن ابوطالب را بنویسند(مناقب خوارزمی ص 18، کفایت گنجی شافعی ص 125)

یاعلی! خداوند فاطمه س را همسر تو قرار داد و زمین را مهریه او قرار داد پس هر کس با ذشمنی تو روی زمین راه برود مرتکب حرام شده است(کتاب الفردوس ص 142)

عنوان صحیفه المؤمن حبّ علىّ بن ابى طالب‏؛ سر آغاز طومار و برنامه هر فرد با ایمان، دوستى على بن ابى طالب است(الغدیر جلد 1 صفحه 12)

براى برادرم علی بن ابى طالب علیه السّلام فضیلت‏هاى بی ‏شماریست هر کس یکى از آنها را نقل کند و اقرار هم به آن فضیلت داشته باشد خداوند گناهان گذشته و آینده‏ ى او را بیامرزد و هر کس فضیلتى را از او بنویسد تا آنگاه که آن نوشته باقى باشد فرشتگان برایش طلب آمرزش کنند و هر کس فضیلتى از آنها را گوش دهد خداوند گناهانى را که بوسیله گوش انجام داده بیامرزد و هر کس به فضیلتى از فضائل او نگاه کند گناهانى که بوسیله چشم انجام داده آمرزیده شود(ارشاد القلوب جلد 2 صفحه 2)

دوستى على عبادت است، خدا ایمان بنده‏ اى را نمی ‏پذیرد مگر بوسیله دوستى على و دورى از دشمنان او(ارشاد القلوب جلد 2 صفحه 2)- پس خوشا به سعادت محبان که آن به آن با محبت حضرت در عبادت اند-

فرشته ‏اى به سوى من آمد و گفت: اى محمّد بپرس پیامبرانى را که پیش از تو برانگیخته شدند به چه چیز مبعوث شدند؟ من گفتم: بر چه چیز برانگیخته شدند. گفت: بر دوستى تو و دوستى على بن ابى طالب مبعوث شدند(ارشاد القلوب جلد 2 ص 4)

یا علی! محبت تو در دل هرکس قرار بگیرد اگر یک قدم او از پل صراط بلغزد، البته قدم دیگر ثابت می ماند، تا خدا او را به سبب محبت تو داخل بهشت گرداند(عین الحیوه صفحه 105)

یا علی! امت مرا تمام در عالم ارواح به من نشان دادند و کوچک و بزرگ ایشان را دیدم و به تو و شیعیان تو گذشتم و از برای شما استغفار کردم، امیرالمومنین گفت یا رسول الله دیگر از فضائل شیعه بفرمایید، حضرت فرمود یا علی! تو و شیعیان تو از قبرها بیرون خواهید آمد و روی های شما مانند ماه شب چهارده خواهد بود و جمیع شدتها و غمها از شما برطرف خواهد شد و در سایه عرش الهی خواهید بود مردم خواهند ترسید و شما نخواهید ترسید و مردم اندوهناک خواهند بود و شما مسرور خواهید بود برای شما خوان نعمتهای الهی میآورند و مردم مشغول حساب خواهند بود(عین الحیوه صفحه 105)

اول چیزی که (شب معراج) خداوند به من فرمود این بود که: ای محمد! به پایین نگاه کن و من هم نگاه کردم. در این حین دیدم حجابها پاره و کنار زده شد و درهای آسمان باز شد. و علی را دیدم که سرش را به طرف آسمان بلند کرده او به من نگاه می کرد و من هم به او نگاه می کردم.و دیدم تمام حمله عرش الهی، سرشان را به طرف زمین پایین انداخته اند پس گفتم: ای جبرئیل! چرا حمله عرش چنین کرده اند؟

گفت آنها به علی می نگرند…. پس بر شما باد به مودت و دوستی علی بن ابی طالب. «و الذی بعثنی بالحق نبیاً لا یقبل الله من عبد حسنه حتی یسأله عن حب علی بن أبی طالب.». و بدانید که اگر ولایت علی را همراه خود نداشته باشید، از هیچ چیز از شما سؤال نخواهد شد و شما را روانه آتش خواهند کرد.

و بدانید که با من مخالفت کرده است هر کس علی را مخالفت کند. و هر کس با علی مخالفت کند تمام نعمتها برایش نقمت خواهد شد.

احذر أن یدخلک شک فیه فإن الشک فی علی کفر بالله تعالی»؛ بترسید از اینکه در مورد علی شک کنید که همانا شک در مورد او کفر به خداوند تبارک و تعالی است.(کتاب الثاقب فی المناقب-خطاب به ابن عباس است ولی ما عام معنا کردیم)

انتهای پیام/ ی

  • منتظران صبح امید

برگزاری هیات به مناسبت شب قدر و آقا امیرالمومنین

منتظران صبح امید | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۵ ق.ظ


  • منتظران صبح امید

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

منتظران صبح امید | جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۲۰ ب.ظ

14

  • منتظران صبح امید

امشب هیأت . پارک لاله -پشت مسجد مطهری (ره)

منتظران صبح امید | جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ

  • منتظران صبح امید

فردا شب شهادت حضرت خدیجه؟ اصفهان - پارک لاله - پشت مسجد مطهری

منتظران صبح امید | پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۱۰ ق.ظ

Hazrat Khadija article

  • منتظران صبح امید

دعای روز ششم

منتظران صبح امید | پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۸ ق.ظ

06

  • منتظران صبح امید

متن و پاور پوینت

منتظران صبح امید | چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۲۰ ق.ظ
یَا عَلِیُّ یَا عَظِیمُ یَا غَفُورُ یَا رَحِیمُ أَنْتَ الرَّبُّ الْعَظِیمُ‏
 اى خداى بلند مقام اى بزرگوار اى آمرزنده اى مهربان تویى خداى بزرگ
الَّذِی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ‏ءٌ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ
 که هیچ مثل و مانندى ندارد و به گفتار و کردار خلق شنوا و بیناست
وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ کَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ
 و این ماه است که مقامش را عظیم کردى و کرامت و شرافت و فضیلتش بر سایر ماه ها دادى
وَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِی فَرَضْتَ صِیَامَهُ عَلَیَّ وَ هُوَ شَهْرُ رَمَضَانَ‏
 و این ماه است که روزه ‏اش بر من واجب گردانیدى و این ماه رمضان است
الَّذِی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ‏
 که در آن قرآن را نازل فرمودى براى راهنمایى مردم و روشن کردن راه هدایت و جدا نمودن حق از باطل
وَ جَعَلْتَ فِیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ وَ جَعَلْتَهَا خَیْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ
 و شب قدر را در این ماه مقرر داشتى که آن شب بر هزار ماه برترى دادى
فَیَا ذَا الْمَنِّ وَ لاَ یُمَنُّ عَلَیْکَ مُنَّ عَلَیَّ بِفَکَاکِ رَقَبَتِی مِنَ النَّارِ
 پس اى خدایى که بر همه منت دارى و هیچ کس بر تو منت ندارد بر من منت گزار در میان آن همه بندگانت که منت گزارده ‏اى و از آتش دوزخ نجات بخش
فِیمَنْ تَمُنُّ عَلَیْهِ وَ أَدْخِلْنِی الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ‏
 و به بهشت ابدت داخل گردان به حق رحمت بى‏پایانت اى مهربان ترین مهربانان عالم.
 
مطالب مرتبط
  1. دعای یا علی یا عظیم در مفاتیح الجنان
  2. دعای یا علی یا عظیم در زاد المعاد
  3. دعا بعد از هر نماز واجب در ماه مبارک رمضان (اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلی اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ)
  4. دعای اللهم رب شهر رمضان (مفایتح الجنان)
گالری: 
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
تصویر دعای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان (یا عَلِیُّ یا عَظیمُ)
  • منتظران صبح امید

واکنش حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از تایید صحت انتخابات + عکس

منتظران صبح امید | چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۱۱ ق.ظ


گروه فرهنگی صبح امید | چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۰ ق.ظ
 
 

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از تایید صحت انتخابات پیامی اینستاگرامی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای رسمی صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را تایید کرد.
 
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از تایید صحت انتخابات پیامی اینستاگرامی داد، رئیسی در این پیام نوشته است: " اینجانب نظر شورای محترم نگهبان، درباره انتخابات را فصل الخطاب می دانم و امیدوارم قوه قضائیه به تخلفات اعلامی از سوی آن شورا، به طور جدی رسیدگی کند "
 
واکنش حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از تایید صحت انتخابات + عکس

  • منتظران صبح امید

حلول ماه رمضان، ماه نزول قرآن‌

منتظران صبح امید | جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶ ب.ظ


گروه فرهنگی صبح امید | جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ب.ظ
 
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۶
تلاوت قرآن، حضور به‌موقع در نمازهاى پرفیض جماعت، شرکت در کلاس‌هاى آموزشى ویژه رمضان، حضور درمجالس معنوى، تشکیل جلسات قرآن‌خوانى دوره‌اى در مساجد و مراکز دینى و منازل، از مهم‌ترین برنامه‌هاى رمضان است که شخص مسلمان خود را به درگاه احدیت مقرّب مى‌سازد.
حلول ماه رمضان، ماه نزول قرآن‌


به گزارش جهان نیوز، ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، ماه مغفرت و آمرزش، ماه جود و کرم، ماه بخشش و نیکوکارى، ماه ایثار و از خود گذشتگى، ماه جهاد و کوشش، ماه سعى و تلاش، ماه رحمت و سازندگى و ماه ضیافت الله است. رمضان ماه تهذیب نفس، کسر شهوت، غلبه و چیره شدن بر نفس، ماه صبر و استقامت و بالاخره ماه خودسازى و اصلاح جامعه است. این ماه دانشگاه انسان‌سازى است؛ بله رمضان دانشگاه علمى و عملى، آموزشى و پرورشى و تربیتى و اصلاحى است. تلاوت قرآن، حضور به‌موقع در نمازهاى پرفیض جماعت، شرکت در کلاس‌هاى آموزشى ویژه رمضان، حضور در مجالس معنوى، تشکیل جلسات قرآن‌خوانى دوره‌اى در مساجد و مراکز دینى و منازل، از مهم‌ترین برنامه‌هاى رمضان است که شخص مسلمان خود را به درگاه احدیت مقرّب مى‌سازد.

  • منتظران صبح امید

ماه رمضان تغییر روز

منتظران صبح امید | سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ق.ظ


  • منتظران صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر