•  
  •  
1396051914590959111610794

عموی همسر شهید حججی:

/ محسن در مسیر اسارت حضرت زینب(س) اسیر شد

عموی همسر شهید محسن حججی با بیان اینکه اسارت این شهید بزرگوار مانند حضرت زینب(س) بود، عنوان کرد: آقا محسن در همان مسیر کربلا به شام و پای در مسیر حرکت حضرت زینب(س) به اسارت رفت.

 

به گزارش صاحب نیوز؛ رضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون ویژگی های اخلاقی و روحیات شهید مدافع حرم، محسن حججی، اظهار کرد: آقا محسن هدف را پیدا کرده بود و آگاهانه وارد این مسیر شد و از شهادت خود آگاه بود.

عموی همسر شهید محسن حججی با بیان اینکه ما او را نشناختیم، خاطرنشان کرد: بین ما بود، اما ما به وجود او آگاه نبودیم، گنج معنوی بود که فقط ظاهر آن برای ما پیدا بود.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه ایشان بسیار ولایتی و در بین کل خانواده عزیز بود، عنوان کرد: ما امروز به این نتیجه رسیدم که من با بالغ بر 60 سال سن، شاگرد اول ابتدایی مکتبی هستم که ایشان استاد دانشگاه آن محسوب می شود.

عباسی با بیا اینکه این شهادت ایشان را به ما شناساند، تاکید کرد: شهید بزرگوار در سخنرانی خود به فرزند و همسر خود سفارشات مهمی کردند، گفت: سفارش های ایشان به فرزند خود، جواب تمام صحبت های ما است و هدف را برای مشخص کرده اند؛ صحبت اصلی ایشان این است که ولایی باشیم و راه حق را برویم که کار بسیار سختی است.

عموی همسر شهید محسن حججی با بیان اینکه اسارت این شهید بزرگوار مانند حضرت زینب بود، عنوان کرد: آقا محسن در همان مسیر کربلا به شام و در جای پای حضرت زینب(س) به اسارت رفت.

وی ادامه داد: ایشان را بعد از شهادت تیرباران کرده و بدنش زیر پاس این ملعونان له شده و به بدنش جسارت کردند و در انتها مانند آقا امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم سر از تنش جدا کردند که بسیار سخت و دردناک است.

عباسی یکی از درس های شهید بزگوار را امانت داری دانست و گفت: شهید بزرگوار سال پیش چند کتاب و جزوه از من گرفتند و من هم این کتب را به ایشان هدیه کردیم؛ اما آن کتاب ها را همسرشان برای من آورد و بر روی ان نوشته بود که این کتاب از چه کسی است و همه را با جزئیات مشخص کرده بود.

عموی همسر شهید محسن حججی با بیان اینکه خدا را شاکریم که جامعه  تشیع با خون ایشان تکان خورد، گفت: ما پس از دفاع مقدس شهدای بزرگوار زیادی داشتیم و همه آن ها مانند آقا محسن عزیز هستند، اما اتفاقی که برای ایشان افتاد براستی در همان مسیر سرخ عاشورایی شهدای کربلا بود.